Speciale producten zorgen voor bezoekers

Er is steeds meer interesse in samenwerking onder de ondernemers zodat op deze manier meer..

Speciale producten zorgen voor bezoekers

Er is steeds meer interesse in samenwerking onder de ondernemers zodat op deze manier meer omzet bereikt kan worden, maar ook de kosten omlaag kunnen. We zien op dagelijkse basis steeds vaker grote successen bij samenwerkende ondernemers die dit nooit zelf gekund zouden hebben. De basis van de samenwerking zorgt voor draagvlak, maar meer dan eens valt op dat bijzondere en speciale producten zorgen voor echt veel toeloop. Hier profiteren alle deelnemende ondernemers van en dat is goed om te merken. Hoe zorg jij ervoor dat speciale producten aantrekkingskracht verzorgen?

Een beurs of markt houden

Onlangs zijn we getuige geweest van het succes van deze manier van werken tijdens een boerenmarkt in het buitenland. Op de markt waren alleen kramen te vinden van deelnemende ondernemers. Alle andere bedrijven werden buitengesloten. De markt was in eerste instantie al interessant omdat er alleen verse en eigen producten aangeboden werden, maar het bleek dat vooral twee kramen zorgden voor veel meer aandacht, ook in de media. De ene kraam liet houtsnijwerk live zien door ambachtslieden, de andere kraam rookte verse vis die gevangen werd uit het meer dat direct achter de kraam lag. Een geweldig initiatief waar alle ondernemers van profiteerden, op de markt kwamen 1400% meer bezoekers dan het jaar ervoor.

Hier kunnen we lering uit trekken. Mensen zijn altijd op zoek naar unieke producten en wietolievermaak. Zij willen wietolie kopen, houtsnijwerk ter plekke gemaakt zien worden, zij willen genieten van alles wat er te bieden is. Bereik je hiermee ook nog de plaatselijke of landelijke media of kun je inspelen op een rage (zoals wietolie kopen, want dat is ineens ontzettend populair om over te praten), dan zorg je voor een grote groep bezoekers en deze komen met geld naar de beurs of markt die jij houdt. Samenwerkende ondernemers hebben op die manier een enorm bereik en dat maakt het ontzettend interessant om hier eens over na te denken.

Ben je van plan om dit te gaan doen, zorg er dan voor dat het op tijd gepland wordt zodat alle ondernemers zich goed voor kunnen bereiden. Zorg er ook voor dat er geen wetten overtreden worden: Wietolie kopen en verkopen mag namelijk niet zomaar. Heb je geen idee hoe je het aan wilt gaan pakken, nodig dan de ondernemers om je heen eens uit om te zien wat de mogelijkheden zijn. Samen weet je namelijk meer dan een en dat is waarom de samenwerkende ondernemers zo sterk in hun schoenen staan. Red je het alsnog niet, heb je vragen of heb je meer hulp nodig bij het opzetten van een goed en sterk plan, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Informatie is vrijblijvend en lidmaatschap is gratis, je hebt er dus niets aan te verliezen en de eindeloze mogelijkheden, die zullen hoogstens zorgen voor slapeloze nachten omdat er zoveel dingen zijn die je eigenlijk direct al zou willen proberen.